Whangarei, roadtrip! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu Whangarei, roadtrip! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

Whangarei, roadtrip!

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

21 November 2012 | Nieuw Zeeland, Whangarei

Goedemorgen nederland, letten we even op!

Nog steeds in whangarei voor mijn working holiday in het yha hostel, het begint op een grote gezellige familie te lijken. We hebben 4 vaste bewoners voor ons "huis", af en toe voelt het wel zo. Tim, Ally , Tessa en ik zei de gek. Samen gaan we vaak even toeren met de auto. Onder andere naar het bird recovery center, en daar zag ik hem.. voor het eerst in mijn leven. Geluk straalde van onze gezichten af, sparky de een potige Kiwi! We mochten hem aaien en de eigenaar vertelde ons dat hij daar al twaalf jaar woonde. Het was hilarisch om te zien hoe sparky zich voortbewoog, een vloeiende hoppende beweging. Eenmaal een worm gevonden kon ie niet meer stoppen met vretten!
Toen kwam het idee voor een roadtrip :-) akipahra, cape reinga, paihia paar hotels geboekt onderweg en gaan 650 km in mijn 2.5e dag. Vrijdag ochtend vroeg vertrokken we naar onze eerste bestemming waipeau forest voor de grootste boom in nieuw zeeland, 85 km omgereden voor die kut boom. Nadat we na 10 minuten waren bijgekomen van het lachen door naar het volgende gehucht, ahiapara. Serieus spankeren is een stad bij die plaats! Wel een prachtig strand waar de zon scheen en paradijselijke blauwe zee! 'S avonds zag ik saskia en bram weer, avondje gitaarspelen en chillen en tijdens mijn nachtelijke wandeling terug onder de sterrenhemel bedacht ik me hoe mooi dit land wel niet is!

De volgende dag in de pouring rain naar cape reinga, de plek waar de maori hun doden naar het Hiernamaals laten gaan, het was iets opgeklaard en het uitzicht was iets beter geworden. Mooie plek om gezien te hebben! Paihia in the bay of island dan, zeiken van de regen zoals voorspelt, er toch een leuke dag van gemaakt met fish and chips als diner! Heerlijk! De volgende dag naar russel, het oudste dorpje van nieuw zeeland. Oudste kerk, oudste restaurantje en heel heel heel heel veel wind, bijna van de kade geblazen maar de zon scheen en de koffie was heerlijk ! Toen terug naar huis om daar uit te rusten van de reis. Verzeild geraakt in een potje duits kaarten, ik won 3 x en verloor de rest van de avond. Vervolgens nog harry potter gekeken in de tv room, ze hebben daar gewoon # $/"^/$ video, wss nog nooit van dvd gehoord! Werken bevalt nog steeds goed maar na bijna van 3 weken hier ga ik het voor gezien houden. Going south! Richting taupo en rotaroa! Kijken of ik daar baantje kan krijgen in een bar of fruitpluk! Tot zover lieve mensen!

Groetjes en een dikke pakkerd

Jorick

  • 21 November 2012 - 11:28

    Michael :

    Hahaha een éénpotige Kiwi! Neem je die mee als huisdier? Anders weet ik wel iemand die je er blij mee kan maken ;-)
    Goed te horen dat je het zo na je zin hebt! Succes met het vinden van een volgend baantje!

  • 21 November 2012 - 14:42

    Opa Wimmers:

    Lieve Jorick.
    Weer een prachtig verhaal.Tjonge wat geniet jij zeg,houden zo.
    Met Oma gaat het steeds beter en ze loopt al aardig snel.maar is nog vlug moe.
    De bloeduitstortingen in haar been zijn aan het minderen en zullen hopelijk snel oplossen.
    Maak je svp geen zorgen, ze is in goede handen en er wordt heel erg goed voor haar gezorgd.
    Volgende week zal ik de laptop meenemen( naar haar ) en kan ze je zelf een mailtje sturen.
    Veel plezier en tot horens .XXXXX Opa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangarei

Jorick

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 259
Totaal aantal bezoekers 7706

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 29 Oktober 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: