What up Whangarei! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu What up Whangarei! - Reisverslag uit Whangarei, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

What up Whangarei!

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

11 November 2012 | Nieuw Zeeland, Whangarei

De eerste dagen wennen aan de omgeving, supermarkt en het velen antwoorden op hey how are ya ? Raakte ik zo langzamerhand gewend aan de taal en het linksrijdende verkeer. Na mount eden nog een wandeling gemaakt naar mission bay, 8 km lopen. Worth the while. Teruglopen had geen mens noch mol zin in dus terug liften was dan ook plan b. Na nog geen 2 min werden we opgepikt door een meisje dat toch die kant op ging, sweet as! Diezelfde avond uitgeweest in de globe bar waar bram, josh en ik deelnamen aan de barolympics. Belachelijke spelletjes met als slotspel het atten van 2 liter melk, tnx Josh ! Helaas 2e , dus geen buspas maar wel een zeer geslaagde avond.

Besloten om na een krappe week verder te reizen richting het noorden en wel naar whangarei. Een klein stadje vanuit waar ik schrijf. Vanochtend om na 8 uur vertrokken om in de spits te gaan liften. Saskia en ik tegen bram en marte. Zoals ze zeggen alle begin is moeilijk maar al snel hadden we liftborden gemaakt en kon het beginnen. Bij de oprit werden we opgepikt door josh die ons bracht tot een groot tankstation langs de snelweg. Binnen 2 minuten hadden we een directe lift naar whangarei, fuck yeeah! Dan bracht ons downtown, waar we op 12 minuten verloren! vanuit het centrum moesten we zoeken naar een hostel dat heb ik geweten ook. Zo stijl dat mijn rug mijn buik leek in te halen en mijn tas een werd met mijn schoenen arriveerde we in het Yha. 'S avonds zijn we op zoek gegaan naar glomworms en grotten.
Bemand met zaklampen gingen we de bossen in en liepen door tot we de glomworms zagen! Prachtige kleine lichtjes in de bomen en in de grot. Wow! De volgende dag opgestaan rond een uur of acht voor een wandeltocht naar de watervallen. Een hike van ongeveer 2.5 uur langs de rivier, kleine stroompjes en rotsen. Na de wandeling aangekomen bij de watervallen, zelfs achter de watervallen gestaan! What a day for a swing en dat deden we dan ook aan een touw en loslaten het koude water in, gelukkig ben ik daar geen held in en donderde ik daar 2 meter van de kant in. Maar een geslaagde dag was het zeker! Op dit moment in de yha waar ik morgen begin als tuinman / housekeeping voor accommodatie! Dus ik blijf hier nog wel eventjes!

gisteren was een interessante dag qua liften, we waren op weg naar een hicking pad (25 km door het bos,berg op en af. Hoezo geen conditie?) We werden opgepikt door maori's die gingen vissen. Pas in de auto kwamen erachter dat ze stoned werden in de auto, wat zeer grappige taferelen opleverde. Henry was ongeveer zo dik als een 14 jaar oude olifant die het woord dieet kennelijk nog nooit gehoord had. De hike ging goed en na prachtige uitzichten terug naar het hostel voor een welverdiende koude rakker!

Volgende week meer!

Jorick



  • 11 November 2012 - 20:18

    Opa En Oma:

    Lieve Jorick,
    Genoten van je verslag.Zo maak je nog eens wat mee.Veel plezier verder als tuinman,zal best lukken.
    Geniet met volle teugen , dit is je kans.
    Liefs en tot horens en lezens Opa en Oma

  • 12 November 2012 - 10:50

    Saskia:

    Haha top verslag! Sws dat ik jouw boek ook wil, haha!

  • 12 November 2012 - 10:50

    Saskia:

    Haha top verslag! Sws dat ik jouw boek ook wil, haha!

  • 12 November 2012 - 11:07

    Michael:

    Jaaajaa Jorick als tuinman :P Wel op de tuin letten dan he!
    Leuk verslag om te lezen!

  • 12 November 2012 - 11:12

    Oma En Opa Gitz:

    Wij vinden het een mooi verslag van jou.Succes als tuinman!!!
    Groetjes van Oma en Opa Gitz

  • 12 November 2012 - 18:18

    Donald De Jong:

    hey jonge

    wat een tof verhaal.
    ben jaloers op je.

    xx

  • 13 November 2012 - 09:44

    Marjoleine Wimmers:

    Hoi Jorick,

    Succes als tuinman, gelukkkig zitten daar niet van die enge beesten. Leuk verslag om te lezen in de trein naar Groningen.

    Groetjes Mam

  • 06 Februari 2013 - 13:47

    C.m.c.gitz:

    had gegoogeld op B.Gitz Nieuw-Zeeland, een broer van mijn vader die ooit naar N-Zeeland was vertrokken, en kwam toen op deze blog terecht. Goede reis dus als je er nog bent

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Whangarei

Jorick

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 7709

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 29 Oktober 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: