The southern road to paradise! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu The southern road to paradise! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

The southern road to paradise!

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

03 April 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De laatste keer dat ik schreef hadden we abel tasman net onder de duim gekregen en besloten we de westkust te nemen, onderweg naar het paradijselijke zuiden van nieuw zeeland. In de afgelopen andere halve maand een hoop gebeurd en dan nu de update!

Roadtrip!
17 februari verlieten we nelson vroeg in de morgen voor wat het volgende avontuur zou worden onderweg naar het paradijselijke zuiden van nieuw
Zeeland. En wat een trip werd het! Onderweg stopte we in hotitika voor een rustig dagje, genoten van fish & chips, het strand, de hoge golven en een prachtige zonsondergang! Ook stond de hotitika gorge op het programma, turqoise blauw water en mijn hoogte vrees werd op de hoogte gesteld door de verschillende touwbruggen. Maar wat een mooie plek om tijdje rond te hangen! De weg vervolgd langs de kustroute naar punakaki, hier verblijven we in het beachhostel. Geen telefoombereik maar hotel aan het strand, een louche voor ons zelf en natuurlijk vloeide het bier goed die avond. En op dit moment zag het er naar uit dat we queenstown zouden bereiken voor mijn verjaardag. De volgende stop opdereis was franz jozef glacier, een indrukwekkend gezicht maar verontrustend ookdat deze glacier er over 100 jaar waarschijnlijk niet meer is. 'S avonds wezen poolen en ontmoette we melissa. Haar verjaardag volgende dag werd dan ook goed gevierd en werd het wel erg vroeg voor ik mijn kussen raakte. De volgende dag hadden we een lange reis voor de boeg, all the way to wanaka.langzamerhand wen je aan Rijden aan de linkerkant van de weg, en als ik op tv beelden zie van europa denk ik bij mezelf waarom rijden ze daar aan de verkeerde kant van de weg. Dat wordt nog even omschakelen als ik straks terug in nederland ben. Wanaka werd onze eendaagse stop om de volgende dag queenstown te bereiken.

Queenstown!
21 februari, 25 jaar oud en hoe overleef ik deze stad? 2 uur in de middag aan het eerste biertje en de laatste rond 4 uur, 14 uur later #. De volgende dag voelde ik me nou niet bepaald het zonnetje in huis, de hele dag zombie style.

Queenstown was een stad waar we naast onderstaande dingen vrij weinig hebben uitgevoerd.
* frisbee golf : 18 holes om met een frisbee in zo weinig mogelijk keer je target te raken. Inmiddels ben ik een prof in frisbee golf met 4 onder par! Althans 1 x, de andere keren waren minder goed hehe
*Nachtelijke wandelingen in het park #
* Avondjes doorhalen : voor een ding zit je in queenstown goed! Stappen,feesten en karaoke! Elke zondag avond vertolk ik angels van robbie williams en de manager vraagt me elkezondag volgende week weer te komen, complimenten blijven komen :-)
* slapen in de open lucht #.
* Paragliden van coronet peak : En toen sprong ik van coronet peak 967 meter hoog met een parachute. Wat een kick, adrenaline, geweldige foto's en nog steeds hoogtevrees. Top tijd!
* dishwashing : Mijn hoogstaande baan, not. Maar het betaald voor mijn hostel en mijn uitstapjes maar zo langzamerhand wel klaar mee.

*Irish wedding : Een van de positieve dingen aan mijn werk is dat je betrokken wordt bij buiten restaurant zaken. Zo werkte ik op een ierse bruiloft met guinness en champagne in de keuken.
* Routeburn track : 36 km, 1587 meter hoogste punt, geweldige uitzichten, sneeuw, kamperen bij min 1 en spiegelmeren.
* fine dining met instant noodles
* poker op maandag en dinsdagavond. 8 keer finaltafel, 2 x prijs. Zucht.
* could it be love?
* Jetboating
* Basking (op straat muziek maken voor wat extra geld) 75 dollar in een uurtje!
* ferge backery pie
* st. Patricks day. Crazy irish!
* do you want to see my ****?
* hell of goodbyes! Miss you guys

Niet heel veel boeiend dus hehe, maar aan al het goede komt een eind en verlaten we Queenstown voor kepler track, milford sound en steward island. Daarna het vervolg op dit verhaal en meer.

Cheers, Jorick


  • 03 April 2013 - 06:45

    Je Reisgenoot Van De Eerste Dag :

    Haha dat probleem met die auto en die film waarin ze opeens rechts rijden.. Komt me bekend voor.. Heb de afgelopen week elke dag auto (manual) gereden, dus dat wordt idd omschakelen straks!
    Have fun met je wandelingen en goed dat je geparaglided hebt ;-) top en heel chill!! (Vond ik)

    Saskia

  • 03 April 2013 - 09:11

    Opa En Oma Wimmers:

    lieve Jorick,
    wat heb je toch een leuk leven daar!!!!genoten weer van je blog.
    missen je hier om te helpen verhuizen, ha, ha, nee hoor!Wat je nu beleeft
    komt nooit meer terug,dus geniet ervan.Liefs en kus van Oma en Opa.XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Queenstown

Jorick

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 2324
Totaal aantal bezoekers 7704

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 29 Oktober 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: