Time to move on! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu Time to move on! - Reisverslag uit Nelson, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

Time to move on!

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

04 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Nelson

Wow wat vliegt de tijd! 2 maanden taupo, het is te snel gegaan maar wat een prachtig stadje, het uitzicht over de met sneeuw bedekte vulkanen aan de andere kant van het meer, rainbow lodge die me 2 maanden onderdak bood,taste cafe waar ik 8 weken met plezier heb mogen werken en alle fantastische mensen die ik heb mogen leren kennen tijdens deze 2 mooie maanden hier!

Het afscheid viel zwaar, maar de volgende bestemming lag alweer klaar om naar te vertrekken! Wellington, wel maar voor een dagje maar dat mag de pret niet drukken. Prachtig weer, bijna 32 graden. Na een vermoeiende nachtbus rit met 3 uur slaap kwam ik aan in Wellington. Uiteraard aan de verkeerde kant van de stad wat resulteerde in 45 min lopen met mijn backpack.. na 15 keer de verkeerde straat te zijn ingestuurd te zijn arriveerde ik dan in lodge in the city. Groot hostel maar gelukkig met mijn eigen kamer #.. na nieuwe schoenen te hebben gekocht heerlijk im een park aan het water gezeten om een beetje bij te komen van de lange reis... 's avonds pizzatje gegeten met saskia en saskia... mijn reisgenoot uit het vliegtuig werkt als hockeytrainer, een goede mogelijkheid om even bij te kletsen! Na een gezellige avond te hebben bijgekletst naar Het hostel terug voor een korte nacht want de volgende dag was de overtocht met de interislander naar het zuidereiland, en wat een prachtige overgang was dat! Zeehonden die mee zwemmen met de boot en kathy die me gezelschap hield op de boot! Eenmaal aangekomen in picton Op zoek naar het hostel dat me werd aangeraden door velen... the villa! Bubbelbad, heerlijke atmosphere en wederom leuke mensen.. een flesje tequila waar maarten bij de gedachte al dorst zou krijgen... ja dat doet me denken aan de velen zaterdagavonden! Zwemmen bij maanlicht en ja met wat drank op gaat het allemaal wat makkelijker... wat resulteert in, jawel, skinny dippen. 9 idioten rennen de zee in voor een nachtelijke dip!

De volgende ochtend begon mijn liftplan over het gehele zuidereiland, eerste stop blenheim.. de plaats van wijn en... tsjah dat was het eigenlijk.. hier kwam ik 3 mensen tegen die ik in taupo heb leren kennen.. leuk om iedereen weer te zien! En hopelijk kom ik ze nog vaker tegen op het zuidereiland! Na 2 dagen van relaxen en een bezoek aan een foto art gallery besloot ik om terug te gaan naar picton om daar te wachten op de rest om door te reizen naar nelson voor een paar weken fruitplukken!

Nu iedereen weer op de hoogte is, volg ik jullie via facebook!

Cheers

  • 04 Februari 2013 - 08:58

    Maarten:

    Ahh die # zit er weer in, maar tequila mag je houden.....zit hier nu lekker met een pilsje in de hand

  • 04 Februari 2013 - 09:28

    Opa En Oma Wimmers:

    Lieve Jorick,
    Genoten van je verslag.Stiekem zijn we een beetje jaloers ,dat we ook niet meer jong zijnMaar we zitten wel lekker in de Spaanse zon al duurt dat niet meer zo lang ,want 14/2 gaan we al terug ,want onze flat is verkocht dus we moeten op zoek naar wat anders.
    Nog heel veel plezier en heel veel liefs van ons

  • 04 Februari 2013 - 11:26

    Oma En Opa Gitz:

    Hallo lieve Jorick,
    Weer een mooi avontuurlijk verslag van je uit het verre Nieuw-Zeeland.
    Jij hebt de sneeuw op de vulkanen gezien, maar wij hebben hier ook een flink pak sneeuw
    gehad. Vorige week was het binnen drie dagen gesmolten.
    Succes bij het fruitplukken.De heerlijke kiwi's uit Nieuw-Zeeland hebben hier
    helaas plaats moeten maken uit de (minder lekkere) kiwi's uit Italie.
    Groetjes en een knuffel van Oma en Opa Gitz

  • 04 Februari 2013 - 12:23

    Dwayne Berendsen:

    Beun de Haas,

    Wat een heerlijk verhaal weer man!! Aaangezien ik net als Maarten een hoop # heb gespot, vraag ik mij één ding af: hoe zit het met de bebossing in NZ;)

    Snel ff skype!!!

  • 05 Februari 2013 - 03:58

    Saskia:

    Het hostel naast de bakker!! En ja de pool was idd heerlijk :-D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Nelson

Jorick

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 7700

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 29 Oktober 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: