hotel california, the ending road - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu hotel california, the ending road - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

hotel california, the ending road

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

04 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Daar zijn we weer, vanuit taupo nog altijd! De afgelopen vijf weken zijn voorbij gevolgen. Ik zal hieronder in verschillende kopjes vertellen wat er gebeurd is!

Hotel california
Rainbow lodge taupo, mijn tweede thuis geworden sinds mijn tijd in nieuw zeeland. De stijl is gebaseerd op een typische backpacker uit de jaren 2000 tot 2012, met een grote keuken vol hongerige backpackers die de meest uitlopende gerechten weten te fabriceren. Van instant noodles tot aan zelf gevangen snapper. Ja herman den blijker maak de borst maar nat want nieuw zeeland neemt het over, nee Rainbow lodge neemt het over.
Dan de kamer waar ik slaap, een bij elkaar geraapt zooitje schoonmaken. De kamer veranderd nooit, de mensen elke twee weken. Van koppels die stapelbedden delen tot mannen met baarden en er zijn maar 2 regels. When leaving write something on the walls en 2 scheer je hoofd tot de lengte van 3mm. Na vijf weken heb je dan ook al veel kaalhoofden en wandschilderingen mogen bewonderen.
Wat betreft de eigenaar en de rest van de staff kan ik makkelijk zijn. Schotten en engelsen die heer en meester zijn in de lokale kroeg. Dagelijks is er wel een te vinden en op zaterdag met een slokje teveelop vallen ze in slaap op de grond van het hotel. Waarna iemand ze het bed kan indragen. Nachtelijke escapades zijn niet vreemd hier, zo vond ik mijn kamergenoot vorige week onderste boven in bed, met hoofd in de prullenbak. Thx god for alcohol!
Maar de traditie blijft, geschiedenis in de maak en ook Deze gaat de boeken in, lonely planet tip nummer 1. Once you checked in you don't wanna leave. Welkome to the hotel california!

Merry x mas and a happy new year!
Kerstmis 2012 gaat ook de boeken in als vreemdste kerst ooit. 25 graden en een t shirtje aan op het strand onder Het genot van een ijskoude en een duik in het meer. Rewind.... ik vierde mijn kerst niet op bovenstaande manier. Ik werd uitgenodigd door een nieuw zeelandse familie om kerst met hen door te brengen. Om 11 uur werd opgehaald en begon een lange zonnige middag met veel bubbels, wijn, overheerlijk eten en een nog beetje toetje! Hoe gastvrij kan een land zijn, als je hier bent besef je hoe gastvrij nederland dus is. Not! Terug in het hostel te zijn gekomen toch even powernapje gedaan, wakker worden voor een potje bier voetbal. Nou heb je ooit 35 backpackers zien voetballen met in je linkerhand een blikje bier, en die lucht! Dus iedereen onder het bier! Maar wat een dag! 'S avonds een bbq in het hostel met iets minder goed te bammen eten! Zwarte worst , that's what she said!
En een gelukkig nieuwjaar! Op oud jaarsdag eerst gewerkt tot een uurtje of 8 daarna begon het feest, eerst met z'n alle wat drinken in het hostel en om 12 uur werd het vuurwerk aan het meer aangestoken. Mooi vuurwerk, en een fantastisch stel mensen om ons heen ! Daarna met z'n alle de kroeg in voor een goed nieuwjaarsfeestje en na een nachtelijke wandeling met uitzicht op het alziende oog van modor (mount doom, lord of the rings) # In slaap gevallen ook de bank in de televisie kamer met uitzicht op..... de tv.

Mijn werk @ taste café Taupo!
Taste café, have a good one! Geniet op het terras van verse biologisch koffie of een (h)eerlijke sandwich. Die zijn natuurlijk goed te bammen als zeg ik het zelf.. gelukkig maak ik ze zelf haha. Het café waar ik al meerdere malen het gevecht verloor tegen de afwasmachine die niet zo snel wast als ik zou willen. Het gevecht won tegen 150 bestellingen in 3.5 uur en waar ik kennis maak met de nieuw zeelandse manier van werken. Sweet as!

De afgelopen 2 maanden al veel gebeurd en als ik mijn eigen verhalen teruglees besef ik me dat er nog veel zal komen. Een ticket voor milford sound, Tongariro noteren circuit, abel tasman national parc, the hobbit, walvissen en de beste treinroute van de wereld. Het heeft me nog veel trekken bieden en we gaan het meemaken!

Cheers

  • 04 Januari 2013 - 08:36

    Donald De Jong :

    Wat een super tof verhaal weer.
    Met plezier lees ik je verslagen.

  • 04 Januari 2013 - 09:00

    Dwayne Berendsen:

    Wat een heerlijk verhaal weer ouwe reus! Hopen dat ik ff aan kan komen waaien! X D

  • 04 Januari 2013 - 11:14

    Annika:

    Leuk verhaal hajje weer geschreven mien jong, ik hou dr van!

  • 04 Januari 2013 - 12:52

    Opa En Oma:

    Ja Jorick het is weer een heel leuk stuk wat je geschreven hebt.
    Ja ,we weten er alles van een Kerst in je zwembroek op the beach.Caro en Robert moesten er ook erg aan wennen in het begin.Maaaaar zoals alles ,went het vrij vlug.
    Other way of life !!!
    Wij gaan ook naar het zuiden voor een poosje,lekker warm en 22 Graden
    Groetjes en liefs Opa en Oma Wimmers ( De laptop gaat mee )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Taupo

Jorick

Actief sinds 06 Maart 2013
Verslag gelezen: 383
Totaal aantal bezoekers 7696

Voorgaande reizen:

30 Oktober 2012 - 29 Oktober 2013

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: