Auckland and the edge of the vulcano - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu Auckland and the edge of the vulcano - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Jorick - WaarBenJij.nu

Auckland and the edge of the vulcano

Door: Jorick

Blijf op de hoogte en volg Jorick

07 December 2012 | Nieuw Zeeland, Taupo

G'day and kia ora holland!
Tijdje geleden dat ik een blog heb geplaatst dus bij deze even een update vanaf de andere kant van de wereld. Dus hoe gaat het? Ja goed, na whangarei te hebben verlaten zijn we teruggaan naar Auckland met het plan om door te reizen naar taupo om daar op zoek te gaan naar werk voor de zomer! In Auckland aangekomen op naar mijn hostel, soort fabriek boven op een heuvel! Tsjah Auckland, 4 dagen verblijven.. maar ik kwam ze goed door. Op zaterdag raakte ik verzeild in een watergevecht op de grote markt, water ballonnen en emmers vlogen door de lucht met als resultaat zeik en zeik nat! Gelukkig was de dag lang genoeg voor een misstapje, op slippers... pijn schoot door mijn voet, doorlopen gewoon doorlopen dacht ik nog.. de pijn bleef en de volgende dag besloot ik de ehbo post te bezoeken. Schoen uit, first thing she said : "that might be broken" fuck! Dus naar de acc voor een paar foto's, klein scheurtje in het bot.. advies 2 weken kalm aan doen en heelt vanzelf. Zodoende.. zondag avond naar casino geweest voor een avondje finaletafel poker van de pokerstars tour in nz. Daar ontmoette ik kiwi g, een bekende pokerspeler. Na uren praten over poker en nieuw zeeland nodigde hij me uit mee te gaan naar de vip party, nou dat liet ik me geen 2 keer zeggen. Gratis champagne, sushi en de heetste op de planeet.. pfff # Was een zeer goede avond en een pleister op de voet. De volgende dag besloot ik zelf de gaan pokeren, ik haalde finaletafel en won 260 dollar voor Mijn vierde plaats. De volgende ochtend vertrok mijn bus naar taupo, de edge of the vulcano. Vorige week een kleine uitbarsting geweest. Op zoek naar werk was het plan. In het hostel ontmoette ik beren (engels) maja (deens) en julie (deens) samen naar de huka falls, de kracht van het water was overweldigend. 'S avonds naar de quiznight waar beren en ik op 4 seconde onze bungy swing verloren met een belachelijk spel. De volgende ochtend ben ik op zoek gegaan naar werk en eindigde aan het water bij taste café, leverde mijn cv in en na een praatje met de overtuigde manager verliet ik het café, om na een uurtje een smsje te ontvangen voor een trail de volgende dag.. na een paar drankjes en steak van de bbq vroeg naar bed om volgende ochtend fit te beginnen. Na een half uurtje was de klus geklaard en ben ik ineens aangenomen voor 15 dollar in het uur! Ik werk ongeveer 6.5 tot 7 uur per dag gedurende 4 of 5 dagen in de week. Daarbij komt dat ik kan schoonmaken in hostel voor accommodatie. De volgende dagen werk ik in het café en hoor dat de manager in de keuken werkt na een baan als.. ja ja facility management. Vertelde dat ik beter wil leren koken en ineens roosteren ze me de keuken in, dus maak ik wraps, sandwiches, blt wraps en hoofdgerechten! Sweet as!

Helaas verlaten veel mensen van onze groep het hostel, dat hoort er helaas bij maar gelukkig komen er altijd weer nieuwe mensen! Naast het werken hangen we vooral rond het hostel, grappig om te zien dat als je internet op
Smartphones wegneemt en geen tv hebt wat er gebeurd, mensen zingen in groepjes en spelen kaartspelletjes geleerd in hun eigen land. Het went snel zonder die dingen, besef je toch hoe het je leven beheerst thuis. Komende weekend is een van de grootste evenementen van het jaar dus dat wordt veel sandwiches maken! Volgende week de vulkaan bezoeken, wandeling van 8 uur, een van de mooiste in nz. Verder zeilen en veel naar de warmwater bronnen! I love this country!

Ciao !

• 07 December 2012 - 12:48

Opa En Oma Wimmers:

Lieve Jorick,
    Wat moet je toch veel zoeken om het leuk te hebben !!!!!?????!!!!!!
    Geweldig jongen , we genieten met je mee.Vooral doorgaan is wat we je kunnen aanraden.
    Heel veel liefs opa en Oma ( ze is weer thuis)

• 07 December 2012 - 13:17

Marjoleine:

Hoi Jorick,

Je mag zeker wel een hapje proeven van die lekkere dingen die je klaarmaakt. Veel plezier tijdens de wandeling naar de vulcaan. Je zult er vast beter weer hebben dan hier. Dik pak sneeuw is hier in Dieren gevallen. Openbaar vervoer ligt stil. En er schijnt nog meer aan te komen.

Zoen Mam

• 07 December 2012 - 21:03

Anouschka:

Super leuk om te lezen, je vermaakt je daar prima :) en nog lekker een baan ook! Dat wordt veel koken aankonende tijd. Sterkte met je voet, ik ben benieuwd naar je volgende post. Xxx anouschkz

• 07 December 2012 - 22:50

Saskia:

Heb je goed voor mekaar ;-) !
    Ps je bent die idiote Christmas parade vergeten.. :-P

Ik vertrek naar de Coromandel zometeen.

• 09 December 2012 - 14:09

Opa En Oma Gitz:

Lieve Jorick,

Wij hebben genoten van je avonturen in het land van onze tegenvoeters.
    Je bent nu zeker meester-kok geworden in het bereiden van heerlijke hapjes voor party's !!
    Jorick, wij zijn erg benieuwd naar je volgende verslag.

van Opa en Oma Gitz.

• 09 December 2012 - 14:09

Opa En Oma Gitz:

Lieve Jorick,

Wij hebben genoten van je avonturen in het land van onze tegenvoeters.
    Jorick, wij zijn erg benieuwd naar je volgende verslag.

van Opa en Oma Gitz.

• 12 December 2012 - 15:32

Anouk Schumacher:

Hey Jorick,

Wat heb je alweer veel meegemaakt en wat ben je goed bezig jongen:) leuk om je verhalen te lezen!!
    Heel veel plezier nog!!

Groetjes Anouk

• 20 December 2012 - 14:41

Marijke:

Hoi Jorick,

Leuk om je verhalen te lezen, blijf ze vooral schrijven. Ik wil je alvast een fijne kerst en een fantastisch 2013 wensen en ik wens je heel veel plezier en avontuur toe! Geniet ervan.

Marijke
    Randstad Apenheul